Har du spørsmål om gitar?

Sølvbergets gitarorakel er til din disposisjon på torsdager.

Torsdager fra kl. 17 til 18 vil Yngve Bergersen Anda være tilgjengelig for alle som tar turen opp til 3 etg. på Sølvberget.

Har du spørsmål om gitar? Eller musikk generelt? Eller utstyr?

Yngve kan svare på spørsmål om alt fra teknikk og teori, gode øvingsrutiner, spørsmål om lyd og utstyr, og kan anbefale bøker og læringsmateriell fra bibliotekets store samling. Han kan også vise deg hvordan du kan bruke effekter.

Yngve har spilt siden han var 12 år, og har undervist i gitar og musikk i 20 år. Han studerte musikk i Rouen i Frankrike. Yngve var også med i driften av den største private musikkskolen i Normandie, www.apprendrelamusique.fr

Her hjemme kjenner mange Yngve fra diverse band og prosjekter som han har vært en del av opp gjennom årene. Han har spilt i rockeband og metalband, han har spilt fransk reggae, progrock og litt jazz, han har spilt syrisk folkemusikk på Sølvberget med Khaled Habeeb på oud, han har spilt flamencoinspirert latinsk jazz, og han har spilt sigøynerjazz i en kneipe i Le Havre i Frankrike sammen med nevøen til Django Reinhardt!

Vi vet det er mange som sitter hjemme og spiller gitar hjemme og ikke kommer videre enten det gjelder utstyr eller spilleteknikk. Ikke nøl. Stikk innom for en prat med Yngve.
Insta: @yngveanda
Soundcloud